Persoonlijke pensioencommunicatie, maar dan ook echt persoonlijk!
Pensioeninstellingen hebben het al over persoonlijke pensioencommunicatie als de bedragen en persoonlijke gegevens kloppen die een deelnemer krijgt getoond. Maar wil een deelnemer actie ondernemen dan verzandt hij vaak nog in onpersoonlijke standaardinformatie waar het zoeken is naar wat op hem van toepassing is en welke mogelijkheden hij heeft.
eBenefits gaat in haar eBenefits platform een paar stappen verder en zorgt dat keuzes en de bijbehorende uitleg perfect aansluiten bij de situatie van de deelnemer. We doen dit door een slimme oplossing op basis van Condities & Variabelen binnen het Content Management.
Wat zijn Condities & Variabelen? Condities worden gebruikt om een tekst of functie te tonen als wordt voldaan aan een bepaalde voorwaarde. Bijvoorbeeld: <toon keuze X als deelnemer gehuwd is>. Een variabele is een waarde die wordt ingelezen vanuit een willekeurige bron. Bijvoorbeeld: “Meneer Jansen, uw beleggingsstrategie is nu <toon keuze uit administratie>”.
De slimme toepassing van Condities & Variabelen binnen het eBenefits platform maakt het mogelijk om de deelnemer alleen informatie en keuzes te tonen die werkelijk op zijn situatie en mogelijkheden van toepassing zijn.
Kortgeleden hebben we voor een klant de ‘Huidige waarde’ pagina compleet vernieuwd.
Deze pagina verschaft de deelnemer inzicht in de opgebouwde waarde van zijn actuele pensioen en op de beoogde einddatum. Binnen het eBenefits platform is het dé pagina waar de deelnemer keuzes maakt voor zijn pensioen. Belangrijk dus dat de informatie zo nauw mogelijk aansluit op zijn situatie.
De nieuwe pagina ‘Huidige waarde’ ondersteunt meer dan 30 verschillende scenario’s!
Of een deelnemer nu actief of slaper is, of er bruto of netto pensioen wordt gespaard of beide, of er gekozen is voor een gegarandeerd pensioen of wordt belegd; in iedere combinatie is voorzien. Als een deelnemer de pagina bezoekt krijgt hij alleen de relevante informatie en functies voor zijn persoonlijke situatie te zien. Dit maakt zijn pensioen overzichtelijk en inzichtelijk en maken wij samen met de klant pensioen weer een stapje toegankelijker en persoonlijker.
Meer weten over het personaliseren van je pensioencommunicatie? Neem contact met ons op, wij vertellen je er graag meer over.