De deelnemer op een nieuwe manier bedienen. Duidelijke informatie.
Het effect van beoogde wijzigingen direct in beeld en inzicht hoe de pensioensituatie er uit ziet; zowel inkomsten als uitgaven.
Bij de eerste kennismaking werd meteen duidelijk dat de ambitie van Lifesight goed past bij de drang van eBenefits om te blijven innoveren. Lifesight, met al haar ideeën, moest wat ons betreft onderdeel uitmaken van het projectteam; de Agile werkwijze lag voor de hand. In een aantal workshops werden de verschillende onderdelen van het deelnemersportaal vormgegeven. Iedere sessie was er weer een nieuw gerealiseerd onderdeel te beoordelen. Waar nodig werden aanpassingen doorgevoerd en een volgend moment weer gepresenteerd.
Na een intensive samenwerking met Lifesight ging het nieuwe deelnemerportaal live. Een portaal dat de deelnemer aan de knoppen laat. Handige hulp om verwacht pensioen af te zetten tegen beoogde uitgaven. Direct inzicht of het pensioen waarop men afkoerst toereikend is. Planners die het effect van een mogelijke keuze duidelijk in beeld brengen. Heldere antwoorden op vragen als: “Wat gebeurt er als ik extra bijspaar of mijn beleggingsmix aanpas?”. En natuurlijk de mogelijkheid om eenvoudig veranderingen in de persoonlijke situatie en keuzes rond het pensioen door te voeren.
Naast de beschreven functionaliteit biedt het portaal uitgebreide tooling voor werkgevers én is het portaal meertalig; naast Nederlands en Engels wordt ook Duits geboden.
Lifesight scoort daarmee hoog bij werkgevers in haar bediening van de deelnemer en heeft daarmee een sterke troef in handen binnen haar hele propositie!
Deelnemers helpen de juiste keuzes nu te laten maken voor later